„Viitorul trebuie planificat!”

Primul centru de ecoturism se deschide în Delta Dunării

Primul centru de ecoturism din țara noastră se deschide în aceste zile la Crișan, în Delta Dunării, unde Asociația de Ecoturism din România împreună cu Asociația „Ivan Patzaichin-Mila 23” au instalat deja construcția care va găzdui Centrul de Ecoturism Rowmania.

Aici, turiștii vor beneficia, pe lângă cazare, masă și trasee în Delta Dunării, de servicii de informare, ghidare, interpretare sau transport cu bărci de lemn. Centrul este primul dintr-o rețea de 10 astfel de centre în Delta Dunării, prin care inițiatorii își propun să implementeze un model integrat de turism în care sunt luate în calcul resursele locale, cunoașterea mediului, biodiversitatea, gastronomia.

De ce este buna criza?

Daca privim partea buna criza devine o oportunitate, in incercarea societatii umane de a lua decizii fundamentale, in incercarea de a gandi rational, pe termen lung, de a veni cu solutii durabile si de a crea o economie-social sustenabila.

Criza actuala este consecinta unui stil de viata lipsit de sustenabilitate si de ratiune. Motivul principal pentru care ne aflat azi in aceasta situatie (probleme sociale, economice si de mediu) i se datoreaza modului neadecvat de consum si productie, frenezia consumului, a risipei si cumpararii pe datorie, toate promovate de sistemul capitalist.

Cauza principala a deteriorarii continue a mediului global il reprezinta modul neadecvat de consum si productie, indeosebi in tarile industrializate. Ca atare, nu factorii incriminati pana acum, cresterea economica si demografica, progresul tehnico-stiintific, sunt adevaratii vinovati, ci mecanismele social-economice care au impus anumite moduri de consum si productie si care au declansat actiunea valentelor negative ale factorilor mentionati.

Deci o astfel de criza reduce pe moment exploatarea agresiva a resurselor naturale, reduce cantitatea de produse consumata de societate, reduce urbanizarea (construirea retelelor de trasport, infrastructura), reduce sprawlul urban in asa fel reducem efectele negative asupra mediului si protejam biodiversitatea.

Trebuie sa privim criza ca pe un avertisment, de care noi, societatea trebuie sa tinem cont, sa ne schimbam comportamentul pe care il avem acuma, cel de consumerist, intr-unul durabil, iar daca nu se va intampla, atunci cu siguranta ne vom autodistruge, nu exista a 2-a planeta.

Ar fi timpul sa facem ceva in acest sens, trebuie sa ne schimbam, am primit destule avertismente!
 "Stati linistiti" e doar inceputul, adevarata criza urmeaza si va fi prea tarziu...Bye Bye humanity.

 Tu esti schimbarea




Copenhaga a câştigat titlul de “capitala verde a Europei”

Capitala statului Danemarca, Copenhaga, a câştigat titlul de capitala verde a Europei (European Green Capital Award) pentru 2014. Juriul care acordă acest titlu a ales Copenhaga pentru realizările oraşului în “eco-inovaţie şi mobilitate durabilă”, pentru că este un model pentru economia verde europeană şi pentru că îşi implică cetăţenii în acţiunile sale, în aşa fel încât ei să simtă că într-adevăr fac parte din soluţiile durabile.

Titlul de „capitală verde” vine să răsplătească, în fapt, efortul oraşelor de a se transforma în locuri cât mai plăcute pentru locuit, muncit şi vizitat. În prezent, trei din patru europeni locuiesc în oraşe mai mici sau mai mari. Titlul a fost creat de Uniunea Europeană pentru a evidenţia cele mai bune exemple de management al provocărilor de mediu aduse de viaţa urbană modernă. În fiecare an, există mai multe oraşe candidate la titlu, mai multe finaliste luate în considerare şi un singur câştigător, ales dintre acestea. Finaliste, în acest an, au fost şi oraşele Bristol şi Frankfurt; în alţi ani, câştigătoare au fost oraşele Vitoria-Gasteiz (Spania), Stockholm, Hamburg şi Nantes.

Copenhaga a ales ca nucleul acţiunilor sale în domeniul eco-inovării şi dezvoltării durabile să fie parteneriatul public – privat. Administraţia locală colaborează cu companii, universităţi şi ONG-uri pentru a dezvolta şi implementa soluţii verzi – spre exemplu, proiectul „North Harbour”, cu un laborator verde care se axează pe dezvoltarea de tehnologii ecologice. Juriul a mai lăudat Copenhaga şi pentru că este un model în ceea ce priveşte arhitectura şi planificarea urbanistică şi, totodată, un pionier în ceea ce înseamnă transportul verde – ţinta capitalei daneze este să devină cel mai bun oraş din lume pentru biciclişti. Mai exact, autorităţile vor ca, până în anul 2015, 50% din rezidenţii capitalei să meargă la şcoală sau la muncă cu bicicleta (în prezent, procentul este de 35%), iar până în anul 2025 speră ca amprenta de carbon a oraşului să fie zero.

Sursa: totb.ro

Documentar: Arhitectura si putere

Puterea isi tradeaza intotdeauna intentiile prin arhitectura. O istorie a Bucurestiului vazuta prin prisma arhitecturii totalitare.
Este o istorie a Bucurestiului, asa cum se vede el in lumina arhitecturii de tip totalitarist, noi cei ce privim fiind constienti de faptul ca Puterea se exprima intotdeauna prin arhitectura. Ceausescu Nicolae a distrus Romania. In locul vechilor orase, a memoriei incastrate in zidurile monumentale, arhitectura de tip stalinist, de inspiratie Nord Coreeana, a erupt ca o plaga amenintand sa umileasca tot si sa demonstreze Puterea regimului.
Ce parere aveti despre arhitectura de tip totalitarist, de creatia lui Ceausesc in toata orasele din tara?

Comisia Europeană impune noi limite pentru emisiile de CO2 ale autoturismelor

Comisia Europeană a anunțat ieri propunerea ce confirmă standardele de eficienţă pentru autoturismele și autoutilitarele ușoare noi, propunere ce ar urma să intre în vigoare din anul 2020. Noile standarde de eficienţă pentru carburanţi sunt benefice pentru deţinătorii de autoturisme, binevenite pentru economia europeană şi crearea de noi locuri de muncă şi foarte bune pentru mediu. Propunerea facută de CE este una solidă, dar beneficiile ar fi fost şi mai mari dacă aceasta ar fi fost mai ambiţioasă.

Conform propunerii înaintate de CE, niciun autoturism care va fi vândut începând cu anul 2020 nu va putea emite, în medie, mai mult de 95g CO2/km (faţă de 135,7g CO2/km în 2011 şi 130g CO2/km, limită obligatorie, în 2015). În caz de neconformare, se va aplica o penalizare pentru fiecare gram de CO2 emis în plus, ce va fi calculată pentru toate autoturismele vândute.
Astfel producătorii riscă următoarele penalități: până în 2015, 5 EUR pentru primul gram, 15 EUR pentru al doilea, 25 EUR pentru al treilea şi 95 EUR pentru al patrulea şi pentru fiecare din următoarele. Din 2019, penalizarea va fi de 95 EUR pentru fiecare gram de CO2 emis în plus.
Economii de 500 Euro/an
Dacă propunerea CE va fi adoptată, o mașină care ar emite în medie 95g CO2/km (obiectivul UE pentru 2020), ar aduce proprietarului o economie medie de 500 EUR/an (calculată la un preț mediu al benzinei de 1,4 EUR/l și la o distanță medie parcursă de 10.000 km), comparativ cu vehiculele actuale. Aceasta, deoarece emisiile de dioxid de carbon (CO2) sunt direct legate de eficienţa utilizării carburantului.
În acest fel, eventualul preț mai mare al autovehiculului (determinat de implementarea unor noi tehnologii) va fi recuperat într-un an, iar costurile deținerii acestuia (economie de carburant, asigurare, valoare reziduală mai mare) vor fi mai mici, chiar și pentru cele second-hand.
Potrivit organizației Transport&Environment (T&E), propunerea ar fi trebuit să fie mai ambiţioasă: o ţintă de 80g CO2/km, pînă în 2020, este fezabilă şi la îndemâna producătorilor de autovehicule şi ar fi adus deţinătorului o economie medie de 650 EUR/an.

Sursa: totb.ro