„Viitorul trebuie planificat!”

Proiectul România 100 - Autostrăzi

În decembrie anul trecul, guvernul Ponta prezenta o hartă a autostrazilor, asa numitul Proiect România 100, prin care prioritiza construcția autostrăzii A1 Nădlac - București, prin Brașov - Ploiești și nu pe traseul Sibiu- Pitești. 
Dacă privim harta guvernului, observăm astfel că Brașovul va devenii buricul comunicațiilor rutiere. Tot traficul din Oradea, Cluj Napoca, Timișoara, Arad, Iași si Bacău via București va ajunge în Brașov. Oare este pregătit orașul să absoarbă atâtea mașini? Oare câte benzi pe sens ar trebui să aibe centura ocolitoare a Brașovului? Sigur că cei de la Ministerul Marilor Proiecte au luat în considerare numărul și fluxul de mașini și au desigur un plan în acest sens :). 

O a doua problemă ar fi, câte benzi de circulație pe sens ar trebui să aibe autostrada Brașov spre București, pentru a putea susține un asemenea trafic? Desigur cei de la minister și CNANDR s-au gandit doar la un sens de circulație București - Brașov, bineînțeles fiecare bucureștean ar vrea să își petreacă sfârșitul de săptămână la munte.

Proiectul de autostrăzi a guvernului, România 100, îi unul făcut pe genunchi fără o viziune, dar în schimb este un proiect de prietenie.  Tronsonului de autostradă Sibiu - Brașov ii putem spune Autostrada Căncescu, cea spre Bacău îi poartă numele lui Hrebenciu, cu prelungirea Fenechiu spre Iași. Nu lipsește Dragnea Autobahn spre Alexandria și CraiOlguța - Pitești, care se pare va fi finanțată din impozitul mașinilor second-hand vândute în piețele din București. Dacă țineau cont de fabricile de automobile o ducea spre Pitești de la Sibiu.

Guvernul a stabilit anul 2018, ca orizont de realizarea a acestor autostrazi, nu întamplător deoarece în 2018 se vor împlinii 100 de ani de la Mare Unire - declarație Primul Ministru.  Credeți că este fezabil?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu